Сценарії

Позакласна робота  - важлива складова частина навчально-виховного процесу. Вона тісно пов'язана з класними заняттями, але не підміняє їх, хоч і розв'язує ті самі навчальні й виховні завдання, і в цьому відношенні є продовженням тієї роботи, яка проводиться на уроці. Під позакласною роботою переважна більшість методистів розуміє спеціальні заходи, які проводяться в позаурочний час і мають зміст, не завжди передбачений навчальною програмою, специфічні форми, методи та прийоми проведення й організовуються на принципі добровільної участі в них учнів. Завданням позакласної роботи є: збагачення й розширення знань учнів, створення, за висловленням В.О. Сухомлинського, інтелектуального фону, що сприяє свідомому і глибокому засвоєнню програмового матеріалу; поглиблення набутих на уроках знань, розвиток умінь і навичок усного й писемного мовлення; виховання ініціативи, самостійності, творчих здібностей учнів, їх пізнавальних інтересів; забезпечення виховної спрямованості предмета, що вивчається, формування почуття патріотизму. Прагнення до  творчої  самореалізації й максимального прояву унікальних особистісних якостей закладено в людині самою природою, вона є спонукальним мотивом  будь-якої діяльності. У силу об'єктивних причин (чіткого навчального плану) сьогодні найбільш сприятливі  умови для розкриття  й розвитку творчого потенціалу особистості школяра надаються при проведенні позакласної роботи. Різні форми регулярної позакласної роботи (наприклад, гуртка)- це  "полігон для випробувань"  різних можливостей дитини, своєрідний соціально-психологічний тренінг, постійний новий досвід, розширення уявлень про себе й інших людей, прекрасна можливість творчої самореалізації особистості.
Саме тому пропоную Вам розробки виховних заходів, які можна використати у процесі своєї педагогічної діяльності.
Успіхів!!!

Новий рік -  Ранок 2016

Святково прибраний зал‚ посередині якого стоїть новорічна ялинка‚ прикрашена дитячими саморобними іграшками.
Учень. Природа спить...
І все навколо
В зимових білих чарах.
Це — королева,
Це — Зима
Так трудиться на славу.
Пісня «Бубонці».   До ялинки виходять хлопчик і дівчинка.
Хлопчик. У санчатах з бубонцями
Прибула до нас сама  Чародійниця Зима.
Дівчинка. Рукавом махнула правим —
Вбрала гай сніжком яскравим.
Лівим стиха повела—
Поле в біле зодягла.
Хати‚ котру не візьми‚
Мов казкові тереми.
А на кленах‚ на берізках —
Білий цвіт серед зими!
Хлопчик. Треба Зимоньці сказати,
         Треба Зиму пошукати.
Разом. Зимонько!
До зали заходить Зима.
Зима. Не дивуйтеся, друзі‚ — див на світі нема‚
Чудеса лиш приносить нам казка‚
А в особі моїй вас вітає зима‚
Зустрічайте, якщо ваша ласка.
Пісня «Зимонька». Муз. К.Мяскова, сл. Г.Бойка
Учень.  Надходить зима‚ сипле сніжок.
Зима білая‚ зима сніжная.
Замела все навкруги:
Землю і дерева‚ ліс і луги.
А помічниці її — Це сніжиночки малі.
До Зими збігаються дівчатка-сніжиночки.
І-ша сніжинка. Я прийшла на гостину з незабутніх часів‚ 3 сніговію, хурделиць, морозу‚ Пощипати за щічки гомінких малюків І здійснити дорослих прогнози.
2-га сніжинка.  Новорічна зима вам приносить добро
Килимами з пухнастих сніжинок,
І мороз-витівник, ухопивши перо‚
В кожній шибці малює малюнок.
З-тя сніжинка. Всі бажають вам щастя‚ добра і снаги‚
Врожаїв на ланах пребагатих,
Щоб лишили усіх неприємні борги‚
Щоб достаток приходив у хату.

Танок сніжинок і Зими виконується під спів пісні « Ой пішла зима в танок»
Зима.  Замету білосніжно неозорі лани‚
Збережу від негоди зеленії сходи,
Хай віддячать в стократ урожаєм вони
Українському славному роду!
4-та сніжинка.  Всіх на свято запрошую, всіх!
Хай минає журба‚ хай іде стороною,
Хай кружля у танку срібно-сонячний світ
Із веселою дітворою.
Зима. Чи не бачили ви Діда Мороза зі Снігуронькою?
Снігуронька.  Матусю‚ Зимонько, я тут.
Я володарка сніжинок,
Королева снігова,
Пісня всюди моя лине‚
Все від пісні ожива.
Я — Снігурочка білолиця,
Від мене кращої нема.
Від сніжинок світ іскриться
І добрішає Зима.
Зима. Здрастуй, моя Снігуронько!
Снігуронька. Здрастуй, матінко-зимо!
                        Здрастуйте‚друзі 
Зима. А чому ти без Діда Мороза?
Снігуронька. А ми з ним посперечалися, хто швидше добереться: я на конях снігових та на санях золотих, а він вирішив сучасною технікою скористатися. От я і випередила його. А Дід Мороз десь у дорозі забарився.
Снігуронька. 3 Новим роком‚ з новим щастям
Я вітаю‚ друзі‚ вас.
Свято любе‚ свято красне
Нам уже почати час.
Вікторина за народними зимовими прикметами. Проводить Снігуронька.
Снігуронька. Я думаю‚ вам знайомі народні прикмети. Я називатиму прикмету, а ви — що вона означає. Отже‚ увага!
— Скажіть, якою буде погода‚ коли снігур заспівав, а сорока під дах заховалася? (Хуртоеина.)
 На яку погоду гусак стоїть на одній лапці‚ та ще й ховає голову під крило? (На мороз.)
 Якщо миші вилазять з-під снігової ковдри і біжать по снігу — що має статися? (Потепління.)
 Що означає поведінка коня‚ коли він лягає на сніг і перекидається з одного боку на інший? (Наближення хуртовини.)
 Якщо вдень падав сніг‚ а на вечір припинився — чого слід чекати? (Покращення погоди.)
 Якщо низько йдуть зимові хмари — що очікується? (Відлига.)
 Якщо свійські свині загрібаються в солому — що має статися? (Великий мороз.)
А може‚ ви знаєте ще якісь народні зимові прикмети?
Конкурс на найцікавішу народну прикмету. ??далі виступ 4/5 класу
Учень. (4/5 класу) День за днем‚
За тижнем тижні —
Непомітно лине час.
Різні зміни дивовижні
Відбуваються круг нас.
Глянь довкола оком пильним —
1 побачиш зміни ці.
Ось повільно, неухильно
Йдуть поважно місяці.
Виходять діти-місяці.
Грудень.  Змерзлим груддям
  Скрізь і всюди
Вкрились поле і шляхи.
Це вже грудень — кажуть люди
І вдягають кожухи.
Нам мороз не докучає,
Не страшний нам сніговій!
Грудень рік старий кінчає‚
Наступає рік новий.
Січень. Подивись, з початку року
На землі лежать сніги.
Скрізь‚ куди сягає око‚
Кучугури навкруги.
Зустрічають перше січня
Дуже радо малюки.
Скрізь ялинки новорічні
Вже прикрасили гілки.
Лютий. Другий місяць зветься лютий‚
А лютує він тому‚
Що на світі довго бути
Не доводиться йому.
Хоче лютий‚ щоб на світі
Танцювала вік зима‚
Та поволі сонце гріти
Починає крадькома.
Пісня «Морозець», муз. Б. Фільц‚ сл. Г.Бойка Можна іншу – пісню класу
1-й учень.  Прийшла до нас зима‚
Усе причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Біла казка довкола — ця казка жива‚
Під ногами іскряться сніжинки,
А зима висіває сніжок з рукава
Й сріблом тим обсипає ялинки.
Зима. Яка чудова ялиночка у вас на святі!
1-й учень.  Не впізнать ялинку в залі‚
Не така росла в ліску.
Там вітри її гойдали,
Запорошену в сніжку‚
А ось зараз сяє в залі
В золотистому вінку.
З-й учень. Ви прийшли усі до нас
Новорічний стріти час!
Подивіться на ялинку —
Скільки зоряних прикрас!
І ніде нема ялинки
Отакої‚ як у нас!
4-й учень. Ялиночка-красуня в казковому вбранні, Для діточок засвічує ліхтарики-вогні. Ліхтарики, ліхтарики горять‚ мов зірочки. Чарівним цим ліхтарикам Радіють малюки.
Вбігають діти-гномики з ліхтариками і виконують танок під пісню «Ліхтарики».
Сл. Н.Вересокіної, муз. І.Гуртової
5-й учень. Цього року особлива
В нас красуня лісова —
Золотиста, шаноблива,
Навіть здатна на слова.
б-й учень. Шелестить, шумить гілками,
Відчува щасливу мить‚
Що давно пора із вами
Хороводи нам водить!
7-й учень. Нумо‚ друзі‚ станьмо в коло‚
Потанцюєм, поспіваєм,
Адже вперше‚ як ніколи‚
Новий 2016 рік стрічаєм !
Пісня «Ялинка». Муз. К. Філіпенка, сл. М‚Познанської
8-й учень. Друзі‚ ніч іще не пізня‚
Гостям двері відчинім.
Хай приходить вся Вкраїна
В наш веселий рідний дім.
9-й учень. Хай заходять мама й тато‚
Всі знайомі, всі свої.
Нині новорічне свято‚
Ми ж — гостинні хазяї.
10-й учень. Разом ми зустрінемо
Новорічний день‚
Будем веселитися
І співать пісень.
Круг ялинки ми підем‚
Дзвінко пісню заведем.
Хороводи
Пісня-танок «У Новорічну ніч», муз. Є.Зарицької, сл. В.Астаєва
Поштарочка. Я дівчинка-поштарочка,
Поспішала через ліс‚
Щоб важливу телеграму
Ви отримали скоріш!
Снігурка. Дякуємо тобі‚ Поштарочко. Що ж написано у телеграмі? «Дорогі діти! Я лечу до вас на свято у казковім вертольоті! Веселіться, розважайтесь, подаруночків чекайте!» Хто це надіслав нам таку телеграму?...
Так Дід Мороз.
Входить Солоха з мішком.
Снігурка. Та це ж не Дід Мороз.
Солоха. Ну і гарно ж я з братиком своїм повеселилася! Теж мені‚ казковий дід. Чекайте, прилечу на вертольоті. Ну-ну‚ побачимо, як ти‚ голубчику, прилетиш у таку погоду. На небі ні місяця‚ ні зірочки. Ось вони у мене. А на вулиці мете‚ світу Божого не видно. Так мій рогатенький постарався. (Позіхає, лягає під ялинку.) Поки він прийде‚ я трішки перепочину.
Снігурка. Ой‚ діти‚ хто це до нас завітав? Я не пригадую, щоб таку гостю запрошували. Хто ви‚ добродійко, будете? Як сюди потрапили?
Солоха. Ти що‚ люба‚ не знаєш‚ хто я?
Ведуча. Ні‚ не пригадую.
Солоха. Перша красуня-відьма у нашому регіоні. Переможниця конкурсу «Капосниця—2003».
Снігурка. Тільки всяких капосниць нам на святі не вистачало!
Солоха. Я — не всяка! Я — найкраща! Приходжу завжди без усяких запрошень. Ось скоро з’явиться мій асистент кирпатенький-рогатенький. Ото вже посвяткуємо!
А чого це тут стільки народу зібралося? Може‚ гуманітарну допомогу роздають?
Снігурка. У нас новорічний бал.
Чорт (вбігає зі свистом). Довкола ніч.
Судома зводить тіло‚
1 їсти нічого‚ і горло заболіло.
А голод — ну такий‚ що ледь копита тягну‚
Солоха. Де ти тиняєшся? Де тебе чорти носили?
Чорт. Та мішок з зірками десь загубив, ходив‚ шукав.
Солоха. Та ж мішок у мене. Ой‚ мій рогатенький, та ти закоцюрб чисто. Ходи‚ я тебе зігрію.
Чорт. 0, позвольте, нєсравнєнная Солохо‚ запросити вас на гопака.
Солоха. Який гопак! Хто його тепер танцює? Це ж не модно. Надо шото соврємєнноє.
Чорт. Так позвольте ж вашу ручку. А музику нам таку‚ щоб аж кості бряжчали!
Танець Солохи і Чорта (рок-н-рол).
Солоха. Ну‚ кирпатеиький, солоденький, ти й затанцював!
Снігурка. 1 ялинка сяє в нас‚
1 пісні співаєм.
А скажіть-но мені‚ друзі‚
Кого ще чекаєм?
Діти. Діда Мороза!                                               
Заходить Дід Мороз.
Снігурочка. Дідусю‚ що сталося? Чому так довго забарився?
Дід Мороз. Добрий день‚ мої малята!
Та не винен в цьому я.
3 неба зникли всі зірки
І з дороги збився я.
Заблукав я у пітьмі‚
Вертоліт свій посадив
І на коні пересів.
Я — казковий сивий дід‚
Мене знає цілий світ.
Я з дарунками мандрую,
Щастя й долю всім віщую!
Я бував по всіх усюдах:
Їздив верхи на верблюдах,
Ріками й морями плавав
На великих пароплавах,
Всі країни обійшов
1 до вас оце прийшов,
По дорозі ненароком
Привітати з Новим роком!
Новий рік — чудове свято‚
Побажань завжди багато.
Щиро зичу усім вам‚
Щоб росли ви і міцніли,
Щоб за все‚ що ви робили‚
Було радісно батькам.
Учень. Ми тобі‚ дідусю‚
Будемо співати
Про ялинку нашу‚
Про веселе свято. Виступ класу___________
Снігурка. Дідусю‚ а може ти в ігри пограєш з нами?
Дід Мороз. Звичайно, із задоволенням. Та спочатку розпитаю вас‚ як ви день цей провели.
Учень. Все розкажем по порядку.
Вранці робимо зарядку...
Дід Мороз. Як?
Діти. А ось так! (Показують.)танок
Дід Мороз. А потім?
Учень. Ми гуляти всі ходили‚
Бабу снігову ліпили...
Дід Мороз  Як?
Діти. А ось так! (Показують.)
Дід Мороз. Ну‚ а потім?
Учень. Потім ми обідать сіли‚
3 апетитом все поїли...
Дід Мороз Як?
Діти. А ось так! (Показують.)
Дід Мороз. Ну‚ а потім?
Учень. А тепер прийшли на свято‚
Щоб з тобою в ігри грати.
Дід Мороз зі Снігуронькою проводять ігри

Гра з лижами.
Кожен із гравців обох команд на лижах добігає до корзини, оббігає її‚ повертається на лінію старту і передає лижі наступному гравцю. Виграє та команда, гравці якої першими виконають завдання.
Кульки і палички.
Гравцеві команди. Перший гравець повинен паличкою довести кульку до кошика  і закинути її всередину. Потім швидко повернутися налінію старту і передати паличку наступному гравцю. Той біжить до кошика‚ дістає кульку‚ паличкою веде її до лінії старту іт.д. Виграє та команда, гравці якої першими виконають завдання.

Гра з кулькою обличчям до обличчя.
Грає дві команди. Гравці стають парами. Кожна пара повинна оббігти корзину і повернутися на лінію старту‚ тримаючи кульку лише лобами. Виграє та команда, гравці якої першими виконають завдання.
Пісня-гра «Йшов Дід Мороз»,
муз. і сл. Н.Вересокіної
Під час програшу діти виконують рухи героїв пісні.
Дід Мороз. Я приніс у цій торбинці
Новорічнії гостинці.
Всі віддам я малюкам
За одної лиш умови.
Я загадки приніс нові.
Відгадайте і, як завше‚
Всі гостинці будуть ваші!
Загадує загадки про сніг‚ дерево‚ лід‚ сніжинку.
Снігурка. Ой ти‚ зимонько-зима,
Ми всі раді не дарма.
Бо сніжком у дворі —
Час погратись дітворі.
Пісня-гра «Гра в сніжки», муз. і сл. Н.Вересокіної

Конкурс «Влучний кидок».
Гравці двох команд кидають ватяні сніжки в корзини. Виграє та команда, гравці якої закинуть більшу кількість сніжок.Дід Мороз теж пробує кидати
Дід Мороз. Ох‚ стомився я, малята‚
3 вами важко в сніжки грати.
Ведуча. Відпочинь, Дідусю Морозе‚ а діти тобі вірші почитають.
Виступ класу.   Дід Мороз встає.
Снігурка. Чому це ти‚ Дідусю Морозе‚ встав?
Дід Мороз. Бо перш ніж іти мені
В далекий білий світ‚
За гарні танці і пісні
Подякувати слід.
Ми багато веселились,
Танцювали і співали.
Треба свято вже кінчати,
Подарунки роздавати.
Зоставайтеся здорові — Далі вже рушати час.
Через рік обов’язково
В гості прийду я до вас.
Ведуча.
Хай гримить веселе свято‚
В’ється масок шумний рій.
Дав нам радості багато
Рік минулий, рік старий.
Разом з ним і ми зростали,
На нову ступали грань‚
3 ним мужніли, набирались
Сил нових і вірних знань.
Тож грими‚ веселе свято‚
Вийся масок шумний рій‚
Йде у слід за старшим братом
Рік щасливий, рік новий!
Дід Мороз. Любі діти‚ милі діти! Виростайте, наче квіти.
Білочубі, чорноброві, Виростайте всі здорові!
Чуйні серцем‚чесні‚ щирі‚
Виростайте в дружбі‚ в мирі‚
1 на радість всій родині‚
І на славу Україні!
Хай щастить усім нівроку
В кожен день нового року!
Снігуронька. Я бажаю всім вам‚ діти‚
У добрі‚ у щасті жити!
Зичу вам здоров’я, сили‚
Щоб лунав веселий сміх!
3 Новим роком всіх‚ всіх‚ всіх!

Пісня-хоровод навколо ялинки «Прощавай, ялинонько!» Сл. і муз. Ю.Михайленко
Наприкінці пісні діти дмухають на ялинку — ліхтарики гаснуть. Промовляють: «До побачення, ялинонько!», махаючи їй рукою. Знову лунає музика. Діти виходять із зали.

Комментариев нет:

Отправить комментарий