Про школу






Повна назва закладу:   Великоомелянський НВК «школа-гімназія»
Директор:  Літвінчук Ірина Григорівна
Заступник директора з науково-методичної роботи: Молчанець Алла Сергіївна
Заступник директора з навчально-виховної роботи: Стерневська Тетяна Володимирівна
Заступник директора з виховної роботи:  Сівицька Галина Данилівна

Контактна інформація:
Адреса:  35360, Рівненський район, с. Велика Омеляна, вул.. Шевченка, 74
Телефон: 278-714
Ел. пошта: nvkomel@gmail.com
Інформація про школу
Заклад засновано у 2001 році шляхом реорганізації середньої школи у гімназію. НВК «школа-гімназія» - це початкові класи (1-4), 1-5 класи гімназійні допрофільної підготовки та 6-7 класи фізико-математичного та філологічного профілю. Мета діяльності закладу – створення належних умов для розвитку інтелектуально-творчої особистості учня, забезпечення творчого зростання учнів та вчителів, тісна співпраця з батьківською громадськістю. За роки роботи заклад здобув досвід роботи з обдарованими дітьми (конкурси, олімпіади, МАН) і має у цьому напрямку значні досягнення. Великоомелянський НВК – опорний заклад освітнього округу, центр діяльності багатьох районних методичних підрозділів. У 2008 році – переможець обласного етапу конкурсу «Кращий навчальний заклад року».
Кількість учнів:  340

Філософія школи як громадсько-активної
       Намагаючись сформувати у кожного гімназиста активну громадську позицію, відчуття відповідальності за майбутнє держави одним із пріоритетних напрямків розвитку учнівського самоврядування є залучення учнівського колективу до участі у справах сільської громади. Виховну систему закладу спрямовано на формування таких рис гімназистів як відчуття причетності до спільної справи, любов до ближнього, готовність підтримати у складний час, милосердя, відповідальність за загальну справу. Головну роль у реалізації цього завдання відіграє учнівське самоврядування, уся його структура. Учні закладу само організовуються на озеленення та оновлення території закладу,прибирання території сільського парку, висадження дерев  вздовж вулиць села. Одним із найголовніших напрямків роботи уже традиційно є допомога одиноким людям, ветеранам, вдовам. У Великоомелянському НВК «школа-гімназія»  працює волонтерський осередок «Золота перлина». Його створено для поширення організованої, цілеспрямованої добротворчої діяльності учнів по наданню  допомоги одиноким літнім людям, дітям-сиротам, інвалідам та ветеранам.
Осередок виконує такі функції:
- опікується ветеранами, одинокими пенсіонерами, вдовами (учні допомагають по господарству, вітають зі святами);
- відвідує дитячий будинок у с. Ясениничі (збір подарунків, гостинців, благодійні концерти);
- організовує благодійну діяльність: збір коштів для підтримки одиноких  людей похилого віку . З цією метою проводиться щорічний благодійний фестиваль «Золота перлина», інші благодійні акції «Різдвяний ангел», «Великодній кошик».
Цікаво і змістовно проходять зустрічі з дітьми дитячого будинку       с. Ясениничі, де нас завжди радо приймають.
Наші волонтери відвідують також мешканців будинку престарілих, що знаходиться  у с. Дядьковичі, приносячи завжди добрі побажання, радість і гарний настрій. А також опікуються дитячим садочком – вітають малечу з Днем св. Миколая, відвідують з ляльковими виставами маленьких вихованців.
У 2007 році за запрошенням Міжнародного благодійного Фонду «Україна 3000» наш волонтерський осередок прийняв участь у конкурсі благодійних проектів «Добро починається з тебе» і став переможцем першого  відбіркового туру.

      Педагогічний колектив школи працює над головною метою національної системи освіти України – створити умови для розвитку й самореалізації кожної особистості, як громадянина України, сформувати покоління, здатне навчатися впродовж життя, створювати і розвивати цінності громадянського суспільства. 
       Школа йде шляхом оновлень у системі виховання, ставлячи перед собою мету: підвищення якості виховання кожної дитини з максимальним урахуванням її здібностей, нахилів, інтересів, стану здоров’я. 
       Мета реалізується через систему таких виховних завдань:
 - забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;
 - реалізація індивідуального підходу до особистості; 
- охорона й зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я; 
- забезпечення базової культури, розвиток естетичних потреб і почуттів;
- формування екологічної культури, гармонізація відносин особистості з природою; 
- спонукання зростаючої особистості до протидії проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності; 
- розвиток творчих здібностей, підтримка обдарованих учнів; 
- створення та розвиток цінностей громадянського суспільства. 
       
       Виховна робота школи розглядається у двох аспектах: 
1. Як цілеспрямована, взаємозв’язана сукупність позаурочних заходів, що організують дозвілля учнів. Структурними основами цієї системи є різноманітні гуртки, об’єднання за інтересами, студії, де знаходять задоволення своїх потреб більшість учнів нашої школи, а також набір колективних творчих справ, яскраві традиції, які об’єднують дітей і дорослих у колектив однодумців. 
2. Як цілісний освітній процес, що обіймає та інтегрує навчальні заняття і позаурочне життя дітей, різнобічну діяльність та спілкування за межами школи, вплив соціального, природного, предметно-естетичного середовища.
       Виховна система нашої школи – не додаток до навчального процесу, а найважливіша умова розвитку школи в цілому і виконує в ній особливу, стержневу роль. Ми розглядаємо свою школу передусім як виховний заклад, що сприяє духовному збагаченню кожної особистості, створенню умов для її самореалізації в різних видах творчої праці, задоволенню потреб та інтересів. На наш погляд, усе, що робиться в школі, повинно мати глибокий моральний зміст. Школа керується інтересами й потребами дітей, прагне стати улюбленим місцем, де вони могли б жити повноцінним духовним життям. 
   Виховна система школи – явище динамічне, воно народжується, удосконалюється, оновлюється. Управління виховною системою здійснюється через конкретизацію цілей виховання, розширення видів діяльності, запровадження новацій у виховний процес, діяльність класних керівників і працівників психологічної служби, для коригування та удосконалення стосунків, розширення взаємодії з середовищем. 








Заснування закладу


26 квітня 2001 року

Навчально-виховний процес

В НВК працює 40 педагогічних працівників та навчається 275 учнів. Навчально-виховний процес здійснюють предметні кафедри:

· Кафедра природничо-математичних наук

· Кафедра суспільно-гуманітарних дисциплін

· Кафедра художньо-естетичного циклу

· Кафедра початкових класів

· Кафедра класних керівників

В НВК поглиблено вивчаються: математика, фізика, англійська мова, українська мова.                

 Науково-методичною проблемою закладу є:

Виховні центри
·  Народознавчий центр "Бабусина світлиця”
· Куточок історії села
·  Музей історії освіти с. Омеляна

Учні розвивають свої таланти в дитячих організаціях:
· "Зоряна республіка” (1-4 класи)
· "Республіка добрих справ” (5-7 класи)
Самоврядування в закладі представлене "Парламентською Республікою” (8-11)

Історія освіти в селі

Період Російської імперії (1796-1920р.р.)
У січні 1864 року отримало силу «Положення про губернські і повітові земельні установи» відоме в історії як земська реформа, яка передбачала введення місцевого самоврядування. Члени земств обиралися з числа поміщиків, міщан і селян. Згідно з положенням під опіку даного органу переходила і освіта. Населення обкладалося земськими податками. На ці кошти почалось будівництво мереж початкових, а згодом середніх шкіл.
1864 рік – заснування в селі Омеляна церковно-приходської школи. Школа була чотирикласною. Обов’язковим було викладання Закону Божого та церковного співу. Вводилося навчання грамоти, арифметики, географії, малювання.
Старожили села згадують, що школа в селі Омеляна з’явилася 1864 року. Школа була церковно-приходською. Чичук Денис Григорович, 1911 р. н., згадує , що коли він семирічним пішов до школи, то вона була розташована навпроти церкви, де нині живуть Харчук Вячеслав Онисимович та Парфенюк Анатолій Володимирович. Навчання велося українською та російською мовами. Приміщення школи було старе і очевидно в зв’язку з його аварійністю, навчання там припинилось. Денисюк Омелян Іванович та Петрук Михайло Григорович (1912-1913 р.н.) кажуть, що вони вчилися, але не в школі, а по хатах, по черзі в тих, хто вчився, причому господар домівки був зобов’язаний в той день харчувати вчителя.
Починаючи з 1921 року школа знаходилась в Малій Омеляні в цегляному приміщенні, де раніше була корчма. Тепер тут садиба Маркопольської Любові Георгіївни. Школа стала чотирьохкласною, а директором був Мінкарський, син польського осадника. ”Закон Божий” читав священник Якимович. Крім мов і богослов’я навчали й арифметиці. Згодом школа була переміщена в садибу поміщика - чеха Спєшного, який придбав цю садибу в поміщика Братського ще 1920 року.

Період ІІ-ї речі Посполитої(1921-1939р.р.)
Під час польської окупації школа в селі Омеляна працювала як початкова. Знаходилась вона в приміщенні, де була корчма. 
У 1924 році польський міністр освіти здійснив реформу, що перетворила більшість українських шкіл на двомовні заклади з переважанням польської мови. З цього часу всі уроки проводилися на польській мові. Розмовляти вголос українською мовою не дозволялось.
Лише раз або два на тиждень були уроки української граматики і Закону Божого. Для дітей такі уроки проводились священиками. Уроки проходили в спарених класах 1-2 і 3-4 класи. Діти сиділи на довгих лавках за партами. В школі було два вчителі: пані Марія і пан Шура. За не виконані завдання, порушення поведінки дітей били довгою лінійкою по руках. Шкільною формою для дівчаток були білі хустинки, білі фартушки і сині плаття. 
На перервах діти водили хороводи, грали в ігри «Драпатушки», «Зашугав горобець».
З 1925 року одночасно з державною діє приватна початкова школа. На всю вулицю або хутір був один вчитель, який ходив по хатах і навчав дітей.
Після 1935 року школу очолив Скура Сергій. З вчителів того часу згадують лише Ванду Радіковську, польку, вчительку польської мови, а також Яковишину Ольгу – вчительку молодших класів. Дехто пам’ятає і називає ще Полякову Віру та Олександровську Ірину. Що читали ці вчителі, як їх по батькові, старожили не пам’ятають .
 З приходом Радянської влади (1939р.) почалася радянізація школи. Перестали викладати "Закон Божий”. З’явилися інші предмети як: біологія, фізика, математика, історія й географія. Розбудова школи була зірвана війною.



Період УРСР (1939-1991р.р.)

З приходом Радянської влади (1939р.) почалася радянізація школи. Перестали викладати "Закон Божий”. З’явилися інші предмети як: біологія, фізика, математика, історія й географія. Розбудова школи була зірвана війною. 
Недовго тривало мирне будівництво. Розпочалась Велика Вітчизняна війна. В липні 1941 року Омеляну захопили фашисти. Почались чорні будні окупації. В тому ж році школа припинила своє існування, оскільки її захопили фашисти.
В боях за Батьківщину загинуло більш як 103 односельців. На їх честь на площі перед будинком споруджено гранітний монумент.
2 лютого 1944 року російські війська визволили наше село від німецько-фашистських окупантів. Після звільнення села навчання в школі було відновлено.
У травні 1944 року відкрито клуб у тому приміщені , де була школа, а школу перенесено у панські покої чеського поміщика Спішного. Це приміщення пізніше стали називати мала школа, а згодом поруч почалось будівництво великої школи.
У 1944 році школа на селі стала семирічною. Директором школи в після воєнний період ( 1944-1949 р.р.) був Кулага Сергій.
З 1949 по 1973 рік директором школи був Радей Володимир Іванович. Під керівництвом Володимира Івановича та старшої піонервожатої Буднік Галини Митрофанівни активно діяла піонерська організація школи. Листування із родичами загиблого Бориса Рольщикова було успішне, а приїзд його батьків у 1959 році на могилу сина став поштовхом для активної тимурівської роботи.
У 1961 році відбувся перехід на восьмирічний термін навчання. Всього випускників Омелянської восьмирічної школи було 98. 
1967 рік – знаменний для освіти села рік, коли відбувся перший випуск учнів середньої школи.
1973 по 1988 рік директором школи був Мельник Всеволод Романович. Омелянська середня школа завжди славилася трудовими традиціями. Учні працювали на полях колгоспу ім. Горького, який згодом був названий ім. Комсомолу України, допомагаючи у вирощуванні буряків, збиранні картоплі, вирощуванні сої та квасолі. Влітку постійно працював табір праці та відпочинку.

Мельник Всеволод Романович народився 3 січня 1928 року в с. Переділи Рівненського району Рівненської області. Навчався в Іваницькій семирічній школі.
   В роки Великої Вітчизняної Війни був зв’язковим у партизанському загоні. По закінченні війни навчався в середній школі №1 м.Рівне. Після закінчення середньої школи працював вчителем у початковій школі с. Макотерти. Із цієї школи призваний в Радянську Армію і перебував на службі 4 роки ( складав топографічні карти).
   Прийшов з армії і вступив до Рівненського педінституту на заочне відділення фізико-математичного факультету, яке закінчив у 1957 році. Під час навчання працював учителем математики і фізики в Іваницькій восьмирічній школі. На базі цієї школи відкрито середню школу. У цьому ж році одружився з Софією Михайлівною учителькою фізики та математики. Тоді  ж  одержав призначення завуча Іваницької середньої школи. В 1961 році його перевели завучем у Грушвицьку середню школу. А в 1962 році Всеволода Романовича призначено директором Омелянської восьмирічної школи. У 1966 році ним за допомогою голови колгоспу Чечета О.М. було організовано будівельну бригаду батьків учнів і за 6 місяців добудовано другий поверх приміщення школи із 7 кімнат.
    На будівництві працювали вчителі, учні, працівники контори колгоспу та сільської ради і у вересні учні сіли за нові парти вже середньої школи. При школі працював учнівський хор, духовний оркестр. Директора нагороджено значком «Відмінник народної освіти», 15 квітня 1964 року -  нагороджено Грамотою за активну участь в організації пропаганди знань серед трудящих Рівненської області. 1966 року - Рівненський обласний комітет ЛКСМУ нагороджує Всеволода Романовича «Грамотою за активну участь у справі навчання та виховання підростаючого покоління в комуністичному дусі». 1970 рік Рівненський районний відділ народної освіти, райком профспілки нагороджує Почесною грамотою директора  Мельника Р.В. за активну участь у справі навчання та виховання підростаючого покоління. 1973 рік  - Рівненський райком ЛКСМУ нагороджує грамотою  директора Омелянської СШ Всеволода Романовича за активну участь в комуністичному вихованні підростаючого покоління. 1984 рік - Міністерство освіти Української РСР нагороджує Почесною грамотою Мельника В.Р. директора Омелянської СШ за успіхи, досягнуті у справі організації ідейно політичного  навчання вчителів у школах наукового комунізму. 1988 рік - Рівненський районний відділ народної освіти і райком профспілки працівників освіти вищої школи і наукових установ нагороджують Почесною грамотою директора Омелянської СШ Всеволода Романовича за успіхи, досягнуті в навчанні і комуністичному вихованні підростаючого покоління та з нагоди 60-ти річчя з дня народження. Такою ж грамотою нагороджено і обласним відділом народної освіти. 1988 - рік виконком Великоомелянської с/р народних депутатів нагородив грамотою Всеволода Романовича за сумлінну працю на різних ділянках роботи н/о та з нагоди 60-ти річчя з дня народження.
    У цьому навчальному році (1988-1989) Всеволод Романович пішов на заслужений відпочинок.
    Хороший батько двох синів Володимира та Олега, яких виростив і дав освіту, нині вони працюють на благо нашої Батьківщини – України.
    У 1999 році перестало битись серце.
   Семенчук Олександр Павлович народився 9 травня 1939 року в с.Омеляна.
   Закінчив Омелянську семирічну школу та Дядьковицьку середню школу. Навчався у Рівненському педінституті на фізико-математичному факультеті. Одержав спеціальність вчителя математики.
   Працював вчителем математики Ельнівської восьмирічної школи Рокитнівського району, згодом – директором цієї ж школи.
   1962-1964 р.р. – служба в армії.
   1964-1968 р.р. – заступник директора Омелянської середньої школи.
   Безпартійний. До кінця свого життя працює вчителем математики, інформатики та креслення цієї ж школи.
   Заслуги: давав учням міцні знання, неодноразово був запрошений приймати вступні екзамени у вузи Рівненщини, відборі учнів у Республіканську фізико-математичну школу, оцінювати знання учасників районних та обласних математичних олімпіад.
   Мав сам міцні знання, прекрасний математик, його декілька разів звільняли від обов’язкових на той час обласних курсів з математики, запрошуючи читати лекції вчителям.
   Дуже часто готував своїх випускників до вступу у ВУЗи не беручи за свої послуги ніколи і ні з кого ніяких плат.
   Вразливий, емоційний, чесний, правдолюбивий.
   Закінчив свій життєвий шлях 9 листопада 1990 року.
   
З 1988 по 2005 р. директором Омелянської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів стала Вакуліч Марія Андріївна. В цей період активізувалась робота по вивченню фольклору, етнографії, національних традицій і обрядів під керівництвом вчителя української мови та літератури Семенчук Раїси Степанівни. Підсумком цієї роботи стало відкриття народознавчого центру «Бабусина Світлиця».


Випуск учнів семирічної школи 1949 року

Історична довідка

  1864 рік – рік заснування Омелянської церковно-приходської    школи
  1921 рік – школа працює як початкова
  1925 рік - одночасно з державною діє приватна початкова школа
  1944 рік – перехід на семирічний термін навчання
  1961 рік – перехід на восьмирічний термін навчання
  1967 рік – перший випуск середньої школи
  2001 рік – реорганізація середньої школи в гімназію, розпорядженням голови Рівненської районної державної адміністрації від 28 лютого 2001 року

Школу очолювали:
з 1921 по1935  Мінкарський
з 1935 по 1944  Скура Сергій
з 1944 по 1949 – Кулага Сергій
з 1949 по 1973 – Радей Володимир Іванович
з 1973 по 1988 – Мельник Всеволод Романович
з 1988 по 2005  Вакуліч Марія Андріївна
з 2005 по 2018 – Чекулаєва Алла Вікторівна
з 2018 - Літвінчук Ірина Григорівна

Період незалежної України (1991-2009р.р.)

З 1988  по 2005 р. директором Омелянської середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів стала Вакуліч Марія Андріївна. В цей період активізувалась робота по вивченню фольклору, етнографії, національних традицій і обрядів під керівництвом вчителя української мови та літератури Семенчук Раїси Степанівни. Підсумком цієї роботи стало відкриття народознавчого центру «Бабусина Світлиця».
           2001 рік – реорганізація загальноосвітньої середньої школи у заклад нового типу – Великоомелянський НВК «школа-гімназія». Наш заклад  - це різнопрофільна гімназія, яка працює за напрямами: природничо-математичний, філологічний, художньо-естетичний. У закладі поглиблено вивчають: українську мову, математику, іноземну мову, фізику, біологію.
           
Початок 50-х років ХХ ст.

Вчительський колектив  Омелянської семирічної школи 1955-56н.р

Випуск 1949 року

1965 рік

1965 рік


1959 рік





Жовтневі свята 1974 рік

Прийом у піонери 1974 рік



1960 рік



Комментариев нет:

Отправить комментарий