Дитячі ігри



ДИТЯЧІ ІГРИ ТА ЗАБАВИ (для учнів 1-4  класів)
Ігри без розподілу на команди
«ЛІТАКИ»
Місце: зал, коридор, майданчик.
Гравці — «льотчики», стоять за лінією. На слова керівника: «Літаки прилетіли!» діти відводять руки в сторону і бігають у різних напрямках в межах майданчика (залу). На слова: «Літаки сіли!» гравці присідають, ру­ки опускають до низу. На слова: «Літаки на місця!» діти повертаються за лінію і стоять струнко. Виграє той гравець, який перший прибіг на своє місце.
Правило: не дозволяється вибігати за лінію до сигналу.

Гравці ходять по колу, взявшись за руки. В центрі кола стоїть «квач» Він тричі плеще в долоні, приказуючи: «Раз, два, три — біжи!».
З останнім словом «біжи» усі діти розбігаються по майданчику, а «квач» їх ловить. Спійманий стає «квачем», і гра починається знову.
Гра триває п'ять-шість хвилин. Провило: гравець, якого торкнувся «квач», вважається спійманим.
«КІТ ТА МИШКА»
Місце: зал, майданчик.
Всі гравці беруться за руки та створюють коло. Виділяється два веду­чих, з яких один - - «кіт», а другий «:мишка». За сигналом керівника «мишка» тікає від «кота», а «кіт» її наздоганяє. Всі діти, що стоять у колі, вільно пропускають «мишку» у «нірку» (коло) та всіма засобами переш­коджають «котові» туди забігти.
У колі роблять «ворота», крізь які «кат» має право «бігати» та вибіга­ти з нього. «Мишка» не повинна довго знаходитись у «нірці» — вибігає з неї та знову вбігає. Якщо «кіт» спіймав; «мишку» або не може довго її спіймати, то призначають нову пару ведучих.
Правило: 1. «Кіт» не має права переступати або перестрибувати через руки гравців;
2. Гравці, що стоять у колі, не повинні роз'єднувати руки.
«ВІДГАДАЙ, ЧИЙ ГОЛОСОК»
Місце: зал, коридор, майданчик.
Діти, взявшись за руки, утворюють коло. В центрі кола стоїть ведучий із заплющеними очима. Діти йдуть по колу праворуч і співають:
Дружно, діти: раз, два,, три!
                                       Разом вліво поверни!..
 (Повертають і йдуть в інший бік).
                 А як, скажем: «Скок, скок, скок..
                 Відгадай, чий голосок».
Слова «скок», «скок», «скок» промовляє тільки у гравців, заздалегідь
призначений   учителем.   Коли   діти   вимовляють   усі   слова  ведучий розплющує очі й намагається відгадати,  хто вимовив слова: « скок, скок, скок». Якщо він відгадає, то цей гравець змінює ведучих і гра повторюється знову
Правило: ведучий не має права розплющити очі до тих пір, поки не закінчиться гра.

«ЩО ЗМІНИЛОСЬ»
На столі 10-15 різних дрібних предметів.
Наприклад: ґудзик, ручка, арифметика, резинка і т.д. Їх розкладаємо на столі. Хто бажає з учнів взяти участь у грі? Один виходить до столу. Подивився, в якому порядку все лежить. Повертається. Перекладають, міняючи предмети місцями. Повертається. Що змінилося? Які з предметів були переложені?
Підраховуються очки. Викликається другий і т.д.
«ТИХА МУЗИКА»
Діти сідають зручно, щоб їм було добре, в одну сторону, а друга сто­рона кімнати вільна. Ховають десь річ. Грає музика, діти співають. Якщо далеко від цієї речі— співають тихо, а близько ведучий до цієї речі, то співають голосніше, і так, поки не знайдуть.
«КОМУ ДІСТАНЕТЬСЯ БУКЕТ»
Зберіть, бажано, квіти польові і садові. Цей букет дістанеться тому, хто дасть найбільш повний список назв квітів, із яких він складається.
«ПОРАХУЙ ГОРІХИ»
Беруть скляну банку з горіхами. Дають папір, олівець. Кожен письмо­во пише, скільки є горіхів, підписує чиє і здає папір
Тоді при всіх розкривають банку і рахують. Хто ближчий до цієї циф­ри, тому горіхи.
«ОПЛЕСКИ І КЛАЦАННЯ»
В цій грі може брати участь цілий клас. По порядку називають свої номера 1, 2, 3, 4 і т.д. Кожен поміняє свій номер. Керівник пояснює, що 2 рази треба плеснути, а потім 2 клацнути. Коли плескаємо в долоні, то тре­ба мовчати, а коли клацаємо, треба назвати свій номер, а друге клацання іншого гравця. Наприклад: номер № 1-6.
«ЗНАЙДИ РІЧ»
Місце: зал, класна кімната, коридор.
Один з гравців виходить з кімнати, решта дітей залишається. В пев­ному місці ховають дрібну річ (каштан, ключ, книжку тощо). За сигналом учень, що вийшов, повертається до кімнати. Діти зустрічають його тихою піснею. Коли він наближається до схованої речі, пісня стає гучнішою і, навпаки, коли він віддаляється від речі, пісня стихає. Гра закінчується, ко­ли учень знайде заховану річ.
Правило: пісню можна заміняти плесканням у долоні.

«СЛУХАЙ СИГНАЛ»
Місце: зал, коридор, майданчик.
Діти йдуть у колоні по одному. Вчитель подає сигнал — один сплеск у долоні аби свистом, за яким гравці повинні негайно зупинитись. Якщо вчитель плеснув у долоні 2 рази, діти продовжують іти вперед, якщо три рази — діти біжать у колоні по одному і т.д. Той, хто помиляється, стає в кінці колони.
Правила: 1) гравець, який допустив помилку, повинен без нагадування вчителя стати в колону останнім;
2) рухаючись у колоні, необхідно рівнятись у потилицю попереднього і додержуватись відповідної дистанції.
«ЗБИЙ ГОРОДОК»
Місце та інвентар: майданчик, зал, 20-30 городків, три-чотири тенісні м'ячі.
На майданчику ставлять у ряд по десять городків на 5-6 см один від одного. Гравців розділяють на кілька груп, які стають у шеренгу на десять кроків від лінії городків. Кожна група грає самостійно. Гравці котять по черзі м'ячик, намагаючись збити городок. Кожному з них дозволяється зробити три спроби. Якщо всі вони будуть невдалі, м'яч переходить до на­ступного гравця.
Гра закінчується. коли всі гравці прокотять м'яч. Переможцем буде той, хто збив більше городків.
Ігри з розподілом па команди
«М'ЯЧ ПО ЗЕМЛІ»
Місце та інвентар: майданчик, зал, коридор, два-три волейбольних або баскетбольних м'ячі. На майданчику креслять дві лінії на відстані 8-10 м одна від одної.
Гравців поділяють на дві-три команди, які шикуються в команду по одному біля однієї з ліній. Перед кожним гравцем, який стоїть попереду своєї команди, кладуть м'яч. За сигналом керівника перші гравці котять м'ячі по землі до протилежної лінії, а потім назад у вихідне положення. Гравець, який першим прокотив м'яч, виграє (його команда одержує очки). Далі інші гравці так само котять м'ячі, поки кожен з них не виконає цю вправу. Гра закінчується, коли всі гравці візьмуть у ній участь.
Правило: 1) гра починається за сигналом керівника;
2)      м'яч треба котити тільки рукою;
3)      м'яч треба обов'язково перекотити через протилежну лінію, і лише
тоді можна котити його назад.
Команди шикуються таким же чином, як і в попередній естафеті. Капітанам дається по три булави. Навпроти кожної колони на відстані 20-30  кроків від лінії старту креслять у ряд три невеликі кола на крок одне від одного. Розмір кола такий, щоб можна було поставити булаву. За коман­дою керівника капітани з булавами у руках біжать до своїх кіл, ставлять булави, повертаються назад, торкаються до витягнутої руки гравця, що стоїть попереду, а самі стають у кінець своєї колони. Наступні гравці біжать до своїх кіл, ставлять булави, повертаються назад, торкаються до витягнутої руки гравця, що стоїть попереду, а самі стають у кінець своєї колони. Наступні гравці біжать до своїх булав, збирають їх та передають наступним гравцям і т.д. Виграє команда, яка раніше закінчила гру.
Правило: якщо булава впала, коли її ставили, необхідно поставити її на місце.
«ЕСТАФЕТА-ТАЧКА»
Місце та інвентар: зал, коридор, два прапорці або стійки.
Всі гравці діляться на дві команди, шикуються у колони та розподіля­ються на «перший-другий». Перші номери — «тачки», другі — учні, які їх ведуть. («Тачка» — це гравець, який у положенні упору лежачи, а його гомілки підіймає і тримає інший гравець).
За сигналом керівника «тачка» рухається від лінії старту до прапорця, об'їжджає навколо нього і повертається на лінію старту. Як тільки «тачка» перетне її, перший номер, що був «тачкою», йде в кінець колони, а другий номер перетворюється в «тачку». Третій номер виконує роль гравця, який веде «тачку», і т.д.
Перемагає команда, яка раніше закінчить гру.
Правила: 1) везти «тачку» слід обережно, зі швидкістю, яку пропонує гравець у ролі «тачка»;
2) гравець, який везе «тачку», тримає партнера за гомілки, при­тискуючи їх до боків на рівні пояса.      
«САДІННЯ КАРТОПЛІ»
Місце та інвентар: зал, коридор, майданчик. 9-12 тенісних м'ячів. Всі гравці діляться на кілька команд з однаковою кількістю чоловік у кожній. Команди стоять у колонах за лінією старту.
На протилежному боці на відстані 10-15 м перед кожною командою окреслюють три кола. Гравці, що стоять першими в колонах, тримають мішечки з трьома «картоплинами» (тенісними м'ячиками). За сигналом керівника гравці біжать і «саджають» (кладуть) по одній картоплині в кожне коло. Повернувшись, передають порожні мішечки другим гравцям, а самі стають у кінець колони.
Другі біжать, збирають «картоплю» у мішечки третім і т.д. Перемагає команда, яка раніше «посадила та зібрала» «картоплю».



Комментариев нет:

Отправить комментарий